Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960 και σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Συνεχισε σπουδές σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στο Λονδίνο (University of Westminster) από το οποίο πήρε μεταπτυχιακό δίπλωμα.
Οι ταινίες της έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία και συμμετείχαν σε διεθνή φεστιβάλ.
Οι «Δύσκολοι Αποχαιρετισμοί: ο μπαμπάς μου» έκαναν πρεμιέρα στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, απέσπασαν τη Χρυσή Λεοπάρδαλη Α΄ ανδρικού ρόλου.
Η πρόσφατη ταινία της ‘September, έκανε πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του Κάρλοβι Βάρι και κέρδισε το βραβείο καλύτερης γυνακείας ερμηνείας στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ενώ συνεχίζει την φεστιβαλική της πορεία με συμμετοχές και διακρίσεις σε μεγάλα φεστιβάλ.
Aπο το 2005 εως το 2008 δίδαξε σκηνοθεσία στο τμήμα Κινηματογραφικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης.
Το 1996 σκηνοθέτησε την τηλεταινία ‘σαν βροχή και σαν χαλάζι’
Απο το 1994 εργάζεται ως παραγωγός και σκηνοθέτης ντοκυμαντέρ για την τηλεόραση.
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Πέννυ Παναγιωτοπούλου


Marco Gastine

Γεννήθηκε στο Παρίσι, σπούδασε Αρχιτεκτονική στην École des Beaux-Arts και βρέθηκε στην Αθήνα για ένα καλοκαίρι που κράτησε… 45χρόνια. Σπούδασε κινηματογράφο στις Σχολές Σταυράκου και Χατζίκου και εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης σε διεθνείς παραγωγές («Το Απέραντο Γαλάζιο», «Η Φωτογραφία» ), πριν στραφεί στη σκηνοθεσία. Από τις μικρού μήκους ταινίες μυθοπλασίας («Ηλεκτρικό Δράμα», «Εύα») πέρασε στο δημιουργικό ντοκιμαντέρ, όπου βρήκε αλήθεια, συγκίνηση και δράμα στην ίδια την πραγματικότητα. Έχει σκηνοθετήσει ταινίες όπως «Μασσαλία», «Μακρινή Κόρη» (Κρατικό Βραβείο 2004), «Θέμις» (Φεστιβάλ Καννών 2009), και «Μέχρι τη Θάλασσα» (Βραβείο ντοκιμαντέρ στο LAGFF 2020). Το 2003 ίδρυσε τη MINIMAL FILMS η οποία – εκτός από το προσωπικό του έργο – στηρίζει νέες φωνές στο ελληνικό ντοκιμαντέρ («Docville», «Επόμενος Σταθμός Ουτοπία) ». Διδάσκει ντοκιμαντέρ σε διεθνή εργαστήρια (MFI, StoryDoc) και σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ και μέλος της Ελληνικής και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Κάλια Παπαδάκη

Σπούδασε οικονομικά στο Bard College και στο Πανεπιστήμιο Brandeis, και σκηνοθεσία στη σχολή Σταυράκου. Η συλλογή διηγημάτων της, Ο ήχος του ακάλυπτου, (Πόλις), απέσπασε το 2010, το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του περιοδικού Διαβάζω. Το μυθιστόρημα της με τίτλο Δενδρίτες, (Πόλις),τιμήθηκε το 2016 με το βραβείο Νέου Λογοτέχνη του περιοδικού Κλεψύδρα. Διηγήματά και ποιήματά της έχουν συμπεριληφθεί σε διάφορες συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το πρώτο της σενάριο ήταν για την ταινία της Πέννυς Παναγιωτοπούλου, September.

Παναγιώτης Χριστόπουλος

Σπούδασε Film Studies στο Λονδίνο και είναι κάτοχος Master στην Ιστορία του Κινηματογράφου και των Οπτικών Μέσων (Birkbeck College, University of London). Έχει κερδίσει την υποτροφία Cinefondation-Résidence του Φεστιβάλ των Καννών. Η μικρού μήκους ταινία του «Η έκταση που αναλογεί» απέσπασε το Κρατικό Βραβείο. Εργάζεται ως σεναριογράφος στον κινηματογράφο («Daniel ’16», «Ηλέκτρα Επτά» κ.α.) και την τηλεόραση («Καρτ Ποστάλ», «Μια νύχτα του Αυγούστου», «Είμαι η Τζο») καθώς και ως script editor και σύμβουλος σεναρίου

Θανάσης Βασιλείου

Σπούδασε Διεύθυνση Φωτογραφίας στη Σχολή Σταυράκου. Υπότροφος του ΙΚΥ, σπούδασε θεωρία του κιν/φου στο Παρίσι. Κάτοχος Διδακτορικού τίτλου, με θέμα το έργο του καναδού σκηνοθέτη Ατόμ Εγκογιάν, από το τμήμα κινηματογραφικών σπουδών του Sorbonne Nouvelle – Paris III. Εργάστηκε στην ΕΡΤ, ως υπεύθυνος επιλογής ταινιών και αφιερωμάτων στο κανάλι Cine+. Έχει, επίσης, εργαστεί ως οπερατέρ και σκηνοθέτης στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Άρθρα του, έχουν δημοσιευθεί σε κινηματογραφικά και λογοτεχνικά περιοδικά. Το 2025 η ταινία του με τίτλο «Λο», ταινία δοκιμίου αναφορικά με την κληρονομιά της δικτατορίας απέσπασε το Βραβείο ΕΚΚΟΜΕΔ στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Από το 2016 είναι αναπληρωτής καθηγητής (Maître de conférences) κινηματογραφικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Poitiers στη Γαλλία. Διευθύνει το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Γραφή και Σκηνοθεσία Ντοκιμαντέρ» (CREADOC) και είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας Forellis. Έχει διδάξει στο πανεπιστήμιο της Μασσαλίας (2013-2016) και στη Σχολή Σταυράκου (2007-2013), όπου και συνεχίζει να διδάσκει ως επισκέπτης καθηγητής. Το 2017 εκδόθηκε στα γαλλικά η μελέτη του για τη σχέση του έργου του Θόδωρου Αγγελόπουλου με τη ζωγραφική « Théo Angelopoulos : penser le cinéma en peintre » εκδ. Presses Universitaires d’Aix-Marseille, 2017.

Βασίλης Βαφειάδης

Σπούδασε Διεύθυνση Φωτογραφίας και ως αριστούχος προσελήφθη και εργάστηκε για 4 έτη στον Antenna. Στη συνέχεια, το 2000, έκανε το μεταπτυχιακό του στο ‘London Film school’ στην Αγγλία. Το 2002 διαγωνίσθηκε στο 10ο Festival Camerimage for Cinematographers, Poland, Lodz. Το 2004 απέσπασε το 1ο Βραβείο Φωτογραφίας στο 28ο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας. Έχει συμμετάσχει ως Διευθυντής Φωτογραφίας σε πολλές μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες, ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικές σειρές και διαφημίσεις.

Χριστόφορος Γκλεζάκος

Απόφοιτος σκηνοθεσίας της σχολής Σταυράκου. Σκηνοθέτης τηλεόρασης απο το 1992 σε ολα τα ειδη εκπομπων (ενημερωτικές, ψυχαγωγικές, δελτία ειδήσεων, αθλητικές, μεταδόσεις πολιτικών συγκεντρώσεων, αθλητικων αγώνων, συναυλίες) στους τηλεοπτικούς σταθμούς ΣΚΑΙ, ALPHA και ΝΕΤ. Εργάζεται στην ΕΡΤ ως σκηνοθέτης ενημερωτικών εκπομπών και ειδήσεων.

Μαρία Ανδρονίκου

Σπούδασε στο Birkbeck του University of London, BA Hons in History of Art, με μεταπτυχιακές σπουδές Master’s with Distinction in Visual Culture και Master’s of Research with Merit in Humanities & Cultural Studies.
Διδάκτωρ της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, ασχολείται με το θέμα των σχέσεων Μοντέρνας αρχιτεκτονικής και κινηματογράφου, καθώς και με ζητήματα χώρου και Μοντερνισμού γενικότερα.

Χρήστος Καρακέπελης

Έχει σπουδάσει πολιτικές επιστήμες στο Πάντειο και σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Ξεκίνησε από τη διαφήμιση την οποία εγκατέλειψε νωρίς για να ασχοληθεί με το ντοκιμαντέρ. Εργάστηκε για αρκετά χρόνια στην ιδιωτική τηλεόραση αλλά και στην ελεύθερη αγορά σκηνοθετώντας σειρές ή μεμονωμένα ντοκιμαντέρ με θεματολογία κυρίως ανθρωπολογική και κοινωνικο-πολιτική. Στον κινηματογράφο υπογράφει δύο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους , «Το Σπίτι του Κάιν» και «Πρώτη Ύλη». Τα τελευταία χρόνια είναι επισκέπτης καθηγητής στο τμήμα ΜΜΕ του Καποδιστριακού, συνεργάτης της κολεκτίβας Caravan Project και υπεύθυνος του ετήσιου σεμιναρίου δημιουργίας ντοκιμαντέρ στον χώρο πολιτισμού ΚΕ.Τ.

Θεοχάρης Χρόνης

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου στην Αθήνα, στη σχολή της Ευγενίας Χατζίκου και στο Paris 1, στη Σορβόννη. Παρακολούθησε σεμινάρια φιλοσοφίας και αισθητικής στο College de France. Εργάστηκε σε διάφορα πόστα ως βοηθός μοντέρ, βοηθός παραγωγής, μπούμαν, ηχολήπτης ως και βοηθός σκηνοθέτη σε ελληνικές και ξένες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Ειδικεύθηκε στο μοντάζ ξεκινώντας από το φιλμ δίπλα σε καταξιωμένος μοντέρ. Έχει συνεργαστεί με πάρα πολλούς σκηνοθέτες πάνω σε αρκετά σημαντικά και βραβευμένα ντοκιμαντέρ καθώς και σε ταινίες μυθοπλασίας. Από το 1987 μέχρι σήμερα εργάζεται ως ελεύθερος συνεργάτης εταιρειών παραγωγής ταινιών, ως Μοντέρ, Σκηνοθέτης και Παραγωγός.
Από το 2006 ως το 2011 υπήρξε Επιμελητής μοντέρ-σκηνοθέτης του κινηματογραφικού αρχείου του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου (ΕΟΑ) που σήμερα έχει ενσωματωθεί στο Αρχείο της ΕΡΤ. Έχει διδάξει σε σχολές κινηματογράφου και έχει κάνει αρκετά σεμινάρια πάνω στο μοντάζ. Είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.

Βασίλης Βασιλάκης

Από το 1983 έως το 1997 εργάστηκε στην Ε.Ρ.Τ. σαν μπούμαν και σαν ηχολήπτης σε διάφορα ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Από το 1997 μέχρι σήμερα, εργάζεται στα studios της κινηματογραφίας της Ε.Ρ.Τ ως ηχολήπτης με κύριες δραστηριότητες , μείξεις ντοκιμαντέρ, ηχογραφήσεις και μείξεις μεταγλωττισμένων τηλεοπτικών εκπομπών και μείξεις κινηματογραφικών ταινιών. Από το 1982 εργαζόταν στα “Acoustic Studios”, έως το 1994 όπου τερμάτισαν τις δραστηριότητες τους. Κατόπιν εργάστηκε στο studio “Artracks” και μετά στο studio “SPR” , ως ηχολήπτης δισκογραφίας.

Αντώνης Τολάκης

Ο Αντώνης Τολάκης αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Εργάζεται για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Επίσης σκηνοθετεί για το θέατρο και αρθρογραφεί, ως κριτικός κινηματογράφου. Το 2013 απέσπασε το 2ο Κρατικό βραβείο Νέων Θεατρικών Συγγραφέων με το θεατρικό έργο του «Να έχεις μια μέρα όλο γιασεμί». Την ίδια χρονιά, η ταινία του «Ηλιόσποροι» έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 26th International Documentary Film Festival Amsterdam, το μεγαλύτερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Ευρώπης, κέρδισε το βραβείο καλύτερου μεσογειακού ντοκιμαντέρ στο 8th Sole Luna International Documentary Festival, ενώ επιλέχτηκε στα επίσημα διαγωνιστικά σημαντικών διεθνών φεστιβάλ αποσπώντας πολλές διακρίσεις. Το 2017 το ντοκιμαντέρ του «Αλέξανδρος Βέλιος: Η Τελευταία Απόφαση» έκανε ιδιαίτερη αίσθηση στην ελληνική κοινωνία, ανοίγοντας σε θεσμικό επίπεδο τη συζήτηση για το λεπτό θέμα της ευθανασίας. Από το 2015 είναι εκλεγμένο κι ενεργό μέλος της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.

Παναγιώτης Δενδράμης

Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνέχεια όμως ακολούθησε σπουδές σχετικές με τον κινηματογράφο. Αρχικά στη σχολή Σταυράκου και έπειτα στο μεταπτυχιακό Ιστορίας και Θεωρίας του Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Έχει δουλέψει ως βοηθός σκηνοθέτη, κάμεραμαν, μοντέρ και βοηθός παραγωγής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
Επιπλέον έχει συμμετάσχει ως εκπαιδευτής σε επιμορφωτικά προγράμματα με στόχο την εξοικείωση των μαθητών των σχολείων με την οπτικοακουστική κουλτούρα και τα μέσα της. Αυτή την περίοδο ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή πάνω στον ελληνικό κινηματογράφο.

Δημήτρης Αναγνώστου

Γεννήθηκε το 1984. Σπουδασε Χημεία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Σκηνοθεσία Κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου καθώς και Θεωρία και Πρακτική του Κινηματογράφου στο Université Paris 1 Panthéon Sorbonne και στο Université Paris 3 Sorbonne Nouvelle στο Παρίσι με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών(IKY).
Έχει εργαστεί ως αναγνώστης σεναρίων των υπό αξιολόγηση προτάσεων για χρηματοδότηση σε γαλλικές εταιρίες παραγωγής καθώς και ως υπεύθυνος ψηφιοποιήσης της Cinémathèque Universitaire. Έχει δημοσιεύσει κείμενα και κριτικές μελέτες ενώ έχει επίσης συμμετάσχει σε διάφορες ελληνικές και διεθνείς παραγωγές.

Δημήτρης Καραγιάννης

Σπούδασε Δημοσιογραφία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Πολιτική Επικοινωνία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάζεται ως αναλυτής Media και διδάσκει Επικοινωνία κ’ ΜΜΕ στη Σχολή Σταυράκου από το 2009. Μιλάει τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Ισπανικά), αγαπάει τη μουσική, τη λογοτεχνία, τα κόμικς και τον κινηματογράφο.

Νίκος Αυγουστίδης

Γεννήθηκε στη Χίο. Σπούδασε Ιατρική στο Masaryk University Brno στη Τσεχία και Κινηματογράφο στη Σχολή Σταυράκου. Με τις τρείς μικρού μήκους ταινίες του «UMMI» (2016) , «APALLOU» (2021) , «ΜΕΛΑΝΟΧΑΙΤΟΣ» (2024) έχει συμμετάσχει και βραβευτεί σε πολλά Φεστιβάλ όπως Busan International Short film Festival , Shortshorts Film Festival & Asia , Vienna Shorts , Palm Springs , PremierS Plans d’ Angers , Odense , Medfilm Festival Rome , Leeds IFF Curta de Rio de Janeiro ,Φεστιβάλ Δράμας , Νύχτες Πρεμιέρας κ.α. Είναι European Short Pitch 2019 alumnus με την δεύτερη ταινία του «Apallou».

Ευγενία Παπαγεωργίου

Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε υποκριτική στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ‘Ιάκωβος Καμπανέλλης’. Το 2012 έγινε δεκτή από το Royal Central School of Speech and Drama, όπου πραγματοποίησε, με πλήρη υποτροφία, τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην θεατρική εκπαίδευση και υποκριτική καθοδήγηση. Έχει εργαστεί σε απαιτητικούς τομείς, όπως αυτούς της επικοινωνίας και των πωλήσεων, σε μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς, ενώ διαθέτει πολυετή εμπειρία στην υποκριτική διδασκαλία και τη βελτίωση της σκηνικής παρουσίας επαγγελματιών διαφόρων επαγγελματικών κλάδων.

Νάντια Παπαδάκη

Απόφοιτη του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με επιπλέον σπουδές Fine Arts στο Universidad Complutense de Madrid. Έχει εργαστεί δίπλα σε καταξιωμένους φωτογράφους, με έμφαση στη φωτογραφία μόδας και διαφήμισης. Έχει αναπτύξει ιδιαίτερη τεχνική κατάρτιση στον χειρισμό του φωτισμού σε περιβάλλον στούντιο όπως και στην χρήση φυσικού και τεχνητού φωτός, καθώς και στη μεταπαραγωγή εικόνας (photo editing). Με μεγάλη αγάπη για τη στατική φωτογραφία, εξερευνά συνεχώς τις αισθητικές και τεχνικές δυνατότητες. Συνεργάζεται με τη Σχολή Σταυράκου από το 2021.

Δημήτρης Παναγόπουλος

Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα και σπούδασε κινηματογράφο στη Σχολή Κινηματογράφου & Τηλεόρασης Λυκούργου Σταυράκου. Δουλεύει ως colorist σε ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και video art. Μεταξύ των σημαντικότερων δουλειών του ως colorist περιλαμβάνονται τα: «Ενδημία» του Γ. Μπερερή (Βραβείο σκηνοθεσίας,19ο AIFF Αθήνας), «Η Ιστορία του Γιάννη» της Β. Γερμανάκου Κοψίνη, «Αλέξανδρος Βέλιος: Η Τελευταία Απόφαση» του Α. Τολάκη, «The Ghost of Scheherazade» της Katerina Borisova και «Αποχαιρετισμός: Ξαφνικά η μνήμη άρχισε να θυμάται» της Άντα Πίτσου (Βραβείο Κοινού, 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης). Έχει υπάρξει στενός συνεργάτης του σκηνοθέτη Γιώργου Τσεμπερόπουλου και είναι συνιδρυτής της ομάδας Interferences, που επιμελείται το Free the Kitsch Athens Film Fest, και έχει συνεργαστεί με το Ινστιτούτο Γκαίτε, το Τσέχικο Κέντρο Αθήνας και το Γραφείο Δημιουργική Ευρώπη MEDIA. Αρθρογραφεί για τον κινηματογράφο στην Εφημερίδα των Συντακτών, ενώ διατηρεί τον ανεξάρτητο ιστότοπο Ink n’ Lens, αφιερωμένο στο κινηματογράφο και την λογοτεχνία.